Články se štítky Recruitment

„Můj táta jezdil autem po Karlově mostě a cestou do Brna prý potkal i 6 aut. Bylo to opravu tak dávno? Ani ne! Je to můj táta. Níže uvedená studie vám přiblíží, co brzy zažijete. Nejde o technologické novinky, že vám pizzu přiveze dron a dítě do školy odveze bezpilotní auto. Jde o HR, o vaši práci, která se mění stále rychleji. Určitě některé trendy již cítíte.“ Hezké zamyšlení přeje Milan Mahovský, mBlue.

Koncem července nabyla účinnosti novela zákona o zaměstnanosti, která přináší významné změny v oblasti agenturního zaměstnávání.  Pro agentury novela zavedla povinnost uhradit kauci ve výši 500 000,- Kč. Dále zpřísňuje podmínky pro agenturní zaměstnávání, zavádí vysoké pokuty. Počet agentur práce se zcela jistě zredukuje, očekává se, že malé a střední agentury ukončí svoji činnost. 

Rádi bychom Vám dali vědět, že mBlue Czech s.r.o. kauci již uhradila. V případě, že Váš současný...

Asi to zažil každý, kdo má na starosti nábor zaměstnanců: nábor IT specialistů je dřina a tvrdý boj. Jejich nedostatek je stav dlouhodobý a nepostihuje jenom Českou republiku, trend je globální. Poptávka po kvalifikovaných „ajťácích“ se každoročně zvyšuje přibližně o 4 %.  Evropská komise predikuje, že se nedostatek odborníků v oblasti ICT v EU do roku 2020 zhorší až na 825 000 neobsazených pracovních míst.

Změnou převisu poptávky nad nabídkou v IT oblasti se mění chování zaměstnavatelů.  Bývalo obvyklé, že ...

Pracovní trh se otočil o 180 stupňů. Celých 86% recruiterů a 62% zaměstnanců se shoduje na tom, že na dnešním trhu práce to jsou kandidáti, kteří tahají za delší část lana. Je stále obtížnější obsazovat nové pozice. „Nedostatek kvalitních lidí na trhu práce je největším kamenem úrazu“, tvrdí 65% recruiterů.

Nábor zaměstnanců je časově a finančně náročný proces, takže je důležité udělat vše pro to, abyste kvalitního kandidáta získali právě vy. Víte, jak na uchazeče uděláte největší dojem nebo čím ho naopak jistě odradíte? 47% uchazečů říká, že největší dopad na jejich dojem z firmy má právě přijímací pohovor...

Pondělí 18. července

Bojujete s nedostatkem kvalifikovaných kandidátů? Nedaří se Vám oslovit ty správné uchazeče? A už jste se zamysleli, jakým způsobem vedete kampaň ohledně zaměstnání právě ve Vaší firmě?

Výrazným prvkem v oblasti HR je tzv. employer branding. Budování značky zaměstnavatele je vhodné věnovat péči ještě před samotným určením strategie řízení lidských zdrojů. Získat informace o tom, jak je Vaše firma vnímána na trhu práce i Vašimi vlastními zaměstnanci může být klíčové pro další rozhodování při volbě komunikace pracovních příležitostí. Lze vycházet z různých průzkumů znalosti značek zaměstnavatelů či si vytvořit interní průzkum motivovanosti a spokojenosti stávajících zaměstnanců.

Nedostatek kandidátů je problém, se kterým se v současné chvíli potýká většina firem - zejména pokud se jedná o specializované pozice. Hlavní příčinou je aktuální ekonomická situace způsobující malou nezaměstnanost, částečně také viníme nefunkční školství nebo nepružný korporátní systém. Co když je ale důvodem i naše nepružné myšlení? Požadavky manažerů na vhodné kandidáty jsou někdy velmi rozsáhlé, zahrnující dlouholetou úspěšnou praxi na stejné pozici a řadu osobních, poměrně často proti sobě jdoucích vlastností. Pak samozřejmě není překvapením, že obdrží od HR oddělení takových lidí poskrovnu.

Vtip je jednoduše v tom, zkusit přemýšlet jinak. Zvážit i kandidáty, kteří nemají CV dokonale odpovídající popisu dané pozice. Je jasné, že v rámci klasické metody individuálních pohovorů nechceme ztrácet hodinu čas s analytikem, s nadějí, že se z něj vyklube zdatný obchodník. Pravděpodobně to v tomto omezeném časovém limitu ani nebudeme schopni posoudit. A právě zde se výborně uplatní metoda výběru kandidátů Assessment Centrum.

Obrázek Executive Search

Přinášíme vám druhý díl seriálu odpovědí na otázky našich klientů z oblasti mBlue produktu Executive Search. V prvním díle jste si mohli přečíst jaký je rozdíl mezi Executive Search a headhuntingem nebo třeba co je pro headhuntera při "lovení hlav" nejtěžší. Dnes s otázkami pokračujeme.

Obrázek Executive Search

V rámci rozhodnutí napsat článek o službě Executive Search jsme přemýšleli, jaké oblasti by naše stávající či potenciální klienty v tomto ohledu nejvíce zajímaly. Nakonec jsme se rozhodli se jednoduše zeptat - a dotazů se nám sešlo opravdu hodně, od těch obvyklejších až po ty záludné :-) Protože nechceme žádnou z vašich otázek vynechat, a zároveň vás nezahltit textem o délce Tolstého románu, rozdělili jsme je do několika dílů. Dnes vám přinášíme první.

V únoru jste si na našem blogu mohli přečíst článek o situaci náhlého výpadku na HR oddělení našeho klienta, společnosti Bobcat Doosan Manufacturing. Pomocí našeho produktu Interim Recruitment, kdy do společnosti na limitovanou dobu nastoupil náš kolega Milan Vondráček, neměla tato situace negativní dopad na fungování společnosti a naopak zajistila plynulý chod HR oddělení až do nástupu nového manažera.

Obdobný případ se odehrál i v naší spolupráci se společností Fortuna v loňském roce.

Pravděpodobně už jste ve Vaší společnosti zažili stav, kdy Vám kolegyně z HR odešla na mateřskou dovolenou či dlouhodobě onemocněla nebo se nečekaně rozhodla pro odchod. Jak jste tento problém řešili?

U našich klientů se s touto setkáváme poslední dobou čím dál častěji a na základě toho se s Vámi chceme podělit o nedávnou zkušenost s naším klientem, strojírenskou společností Bobcat Doosan Manufacturing.